dilluns, 21 de març del 2011

Xarxes socials

-MySpace: és una xarxa social d’interacció social format per perfils personals d’usuaris que inclou xarxes d’amics, grups, blogs, fotos, vídeos i música, i una xarxa interna de missatgeria que permet comunicar els diferents usuaris entre si mateixos. L’ús de MySpace que més s’ha donat a conèixer és el musical, ja que la fan servir molts músics per donar-se a conèixer, primer van començar artistes desconeguts o aficionats, però amb el temps l’han anat utilitzant artistes professionals i, fins i tot discogràfiques.
MySpace no té una opció en català, ni opcions per escollir l’idioma que l’usuari prefereix, l’idioma predeterminat és el castellà, es poden compartir vídeos, música, videoclips, hi ha jocs, informació d’artistes, es poden comprar entrades, fins i tot hi ha opcions per als mòbils, com totes les xarxes socials té l’opció d’agregar amics...

-Orkut: és una xarxa social promoguda per Google, permet als usuaris fer nous amics, mantenir contactes comercials, relacions més íntimes, mantenir les existents... Es poden crear comunitats que agrupen usuaris depèn dels gustos, els interessos, també hi ha diferents categories: activitats, negocis, jocs, música, etc., en els seus inicis va ser una xarxa anglòfona, sobretot d’EUA, tot i que, a partir del 2004 ha augmentat el nombre d’usuaris del Brasil. Es pot entrar amb el compte de gmail de Google que ja té creat l’usuari, es pot tenir una conversa amb missatgeria instantània, es poden compartir fotos, etc. amb els amics que es tenen agregats...


-Friendster: és una xarxa social creada per dos programadors informàtics, la xarxa té la finalitat de que els usuaris poden trobar parella.





-Second Life: és una xarxa social que aparentment sembla un joc, en el qual l’usuari té un personatge propi i pot tenir una “segona vida” virtual a través de la qual pot intercanviar informació, també permet simular que s’està en un videojoc i sembla la vida real.




-LinkedIn: és una xarxa social destinada als negocis i la seva finalitat és establir contacte entre els professionals del mateix camp del negocis, també permet que els usuaris puguin mostrar la seva experiència professional, que una empresa els pugui contractar a través de la informació que donen, etc.




-eConozco: és una xarxa social també destinada a l’àmbit dels negocis, a través d’aquesta els usuaris poden establir contacte amb altres amb les que tenen la seva professió en comú.





-Windows Live Spaces: va ser una xarxa social creada per Windows Live, anomenada MSN Spaces i tancada el 2010 per aquest mateix, ja que es va decidir que el usuaris passessin a Word Press.




-Facebook i Twitter: són les xarxes socials més utilitzades avui dia, són molt semblants i tenen la finalitat de que els usuaris es puguin comunicar instantàniament o per mitjà d’actualitzacions socials, comentaris, etc.



Opinió personal:
Gràcies a l’evolució d’Internet, avui dia tenim al nostre abast tot un conjunt de xarxes socials a través de les qual podem conèixer a gent nova, aconseguir feina, tenir contacte amb gent amb la qual es pugui tenir una professió en comú, etc., és a dir, tot un seguit d’avantatges que es poden aprofitar. Tot i que també podem trobar inconvenients com: comentaris desagradables, pujar fotos inadequades..., a partir dels quals es fa un mal ús d’aquestes xarxes socials, per mala sort hi ha gent que ho fa i de vegades no només poden perjudicar-se a si mateixos, sinó que també a altres que si que en fan un bon ús.

Ana Durán^^

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada